Thursday, March 8, 2012

kini aku faham


aku berkenalan dengan seorang gadis yang sangat manis senyumnya,,
pada asalnya aku tak mengenali gadis ini..
akan tetapi..semuanya bermula daripada satu terguran..dimana teguran itu bermula dengan..SASTERAWAN..
memang agak kelakar mula-mula..tapi..akhirnya..kami mula rapat..
sehinggakan ada sahaja orang bersuara..peduli apa aku..
orang semua pelik..nak tahu sebab apa pelik..sbb aku ni part 4 and dia..part 6..oh damn..haha
jujur aku luahkan..yang aku minta nombor telefon nya sendiri..dan belom pernah selama ini..mulut ini tergerak utk meminta nombor..hehe..
gadis ini sangat sensitif..memang susah utk menjaga hatinya..oleh itu.aku sentiasa berhati2 agar tidak melukakan hatinya.
tapi aku gagal..adakala aku buat dia menangis..dayus kan aku..
tapi percayalah wahai gadis..aku tidak berniat utk begitu..
aku agak takut kalau dia bersedihan..krn aku takut itu akan menjejaskan kesihatannya..
dan utk pengetahuan korang..dia seorang yang senang jatuh sakit..
aku ambil peduli tentang dia sedangkan dia sendiri tidak ambil berat tentang dirinye..
kadang2 kala aku geram jugak..tapi sabar mengatasi segala2nya..
wahai gadis yang senyuman nya manis..
aku mahu engkau tahu..sekarang ini baru lah aku paham erti sebenar cinta..
cinta yang hendak di redhai oleh Allah bukan lah mudah utk dicari..
harus membezakan yang palsu dan yang hakiki..
dulu gadis2 itu ingin aku miliki krna aku rasa sunyi..
tapi kini..aku sedar..aku harus mencari cinta itu kerana Allah..
aku ingin jadikan engkau yang halal disisiku..
akan tetapi..takdir Allah tiada siapa yang tahu..ketentuanNYa hanya Dia yang tahu..
kita hanya mampu berserah..
harapan aku inginkan engkau bersama didunia ataupun akhirat kelak..
aku mahu engkau tahu yang aku tidak sebaik yang engkau sangkakan..
jgnlah mengharapkan kesempurnaan dlm diriku..
tetapi aku berjanji utk berubah menjadi lebih baik..
aku mahu engkau tahu yang aku punya satu hati,satu cinta dan satu nyawa..
semua itu ingin aku kongsi bersama engkau wahai gadis..
andai tetapi..engkau ada insan yang hebat yang terbaik.
pergilah dengannya..kerana cukuplah melihat engkau bahagia buat aku bahagia..

*walau kata tidak secantik bahasa..tetapi percayalah..ini datangnya ikhlas dan tanpa dipaksa..

andai engkau baca, aku hanya mampu mengukir senyuman.. :)
cerita kita biarlah antara aku dan engkau sahaja yang tahu..biar pahit manis kita semat kan utk jadikan kenangan..

No comments:

Post a Comment