Wednesday, June 30, 2010

NANA!!


hahah!!sekian lame aku tk ym kau,text kau..kini aku kembali kacau hidop kau..ahahah!!da lame an aku tak sakat kau..kalau tkk..tiap2 pg b4 suboh aku lah yg selalu jadik mangsa kau!!kejam kau nana!!aku nk tdo pon tk boleh.ahaha!!sekali sekala kau kacau aku.mesti aku kenekan kau!!hahah..jgn kau tension yer..nnt cepat tua..hee..jap..mesti kau terharu an aku menulis tentang hidop kau??hahahah!!aku tawu sekali pon kau tknk ngaku..hahaha..tp aku pelik la weyh.kenapa tyme kat ambs..aku tk penah lepak gan kau,pejal,nabil sume??!aku kan penyegan..hee..aku selalu lepak bilik dak syam..dia cerita kau slalu kacau dia??betol kah??kau ni..dah dah la 2 kejam gan org lain..hahah!!kesian dia..huhuhuh..aku mls nk membebel bnyk2 pasal kau..hahaha!!cukop sampai disini sajelah k??hee..


P/S:aku amek gmbr kau yg nampak kan kau da berubah!!!hahaahah!!

kepada yg membca.hanya nana semata2..a.k.a...faizal azreen..kan nana??hee

Saturday, June 26, 2010

buletin utama!!haha

hari ni pukul 8..cam biasa aku tgk buletin utama kat tv3..pada zahir nya..aku mmg tk suka tgk berita tv1.tv2,n tv3..paham2 ar.sesape yg paham aku.mst tawu sbb ape..tp disebabkan parents ak nk tgk..aku pon..ok jelah..tgk sekali..tyme aku khusyuk baca surat khabar.tetibe dgr name "PERFECTION"..cepat2 aku usha...betol la tuh ape yg aku dgr..masok berita kot..hahah!!bangga gilak aku sbb aku pernah menuntut ilmu disitu..lame lah jugak 4 tahun setia bersamanya..hahah!!
then dlm diam2..aku teringt balikk first tyme aku jejak kaki kat perfection ni..aku masok pon sbb kakak aku blaja kat sini..hee..form 1,2,n 3..aku ade je kat sini..setiap sabtu n ahad..ingt lagi hari ape..haha!!.pergi naik bas.balik pon bas jugak..kekadang ade gak la tumpang nas..ayahnda dia hantar..then tyme form 3..aku n mihat kenekan sanjjiv..ade budak perempuan india..hee..name dia melati..kan??nth..kiteorg bahan dia..hahah!!aku lak ade knal budak perempuan nama hidayah..rapat la jugak..then dia bawak membe dia..name muler2 aku tk tawu name membe dia tuh..then satu hari tu..aku ade masok kelas skali gan dia..before masok kelas.kene slide card dlu..sb kene bg attendent..hee..aku terusha name da..name dia farah nadia.!!ayu seyh org dia.baek ghile..hee..cantik pon cantik..serius..tny mihat kalau tk caye..haha!!then dalam kelas geografi tk silap aku..aku ade borak2 gan budak mne nth..kata nya cousin kepada nurathira farhanah bt zainal abidin..aku pon.mngiakan la ape yg dikatanya..borak punyer borak..sampai kantoi dgn cikgu fatimah..haha..ckgu chandaran pangil mrs.fatty..hahah!!mmg malu ar der..nas2 pon malu..hahah!!
then tyme form 4..aku berhenti jap.rase malas nk tuisyen..hahah!!then form 5 masok balik..amek add math..poyo je..mmg tk bole ikot la weyh..blurr ghile.lagi mr.benjamin yg ajar..serius je 24/7..aku pon bwat dcision nk drop.yg bagosnyer.mihat yg amek add math selama setahun lebih pon..ikot jejak langkah aku..haha!!then thaisong n ayoi pon join perfection..best2..ramai lg ade senanya..tina,ganesh,sanjjiv,ramai lagi la dak2 smkbsd2 masok.!then tyme best bg aku..tyme english..kelakar kot.tmbh2 lagi..kepala ghile thaisong..!!gelak je memanjang..dats y ilmu bnyk keluar..then tyme bm,sejarah,n sains.!!best2..bm yg ajar..mr.eswaran..ayat dye.."TK BLEYHH""TIPU"..dgn muke2 dia bwat.hahah!!sains..mr.jb..tk tahu ape nme sebenar dia.dia ni extraordinary sikit..sbb dia ade 9pack.org ade 6pack je..n sejarah..cikgu shiva ramana..tinggi lampai orangnya..cakap pon.kuat ghile n tyme form jugak aku ade knal seorang remaja perempuan lagi..name dia..AREEN!!mcm mne nth aku bole kenal,,haha!!ni sume gara2 mihat la..hee..bole la org dia..tp dia hny aku anggap membe biasa..hee..n tyme form ni jugak.aku tk g gan bas da..aku g gan mihat..balik pon dgn dia..hahah!!mihat!!kau suke tdo dalam kelas sejarah an?!!aku gan thaisong tk tdo pon..sebab ade sumber inspirasi..thaisong ade NABILLA.aku ade..jeng jeng jen.tade sesape la..nabilla??nk cerita ni..org dia.peramah..hepi 24hours..asyek gelak je..cakap pon..tkn kalah..kuat ghile..haha!!dats y thaisong tergila2kan dia..hee..banyak lagi aku nk cerita sebenarnya..tp tapelah..lain kali la yer.hee..


p/s:aku hanya kenang kan kembali kisah lama..haha!!sekejap je umor kita semua meningkat kan??tk sedar pon..bg memori yg indah..kita rase mcm semalam je yg berlaku??tp tk..hahah!!mmg syok ingt balik kisah2 lama ni..hee..

Tuesday, June 22, 2010

HIKMAH PERLAKSANAAN HUKUM HUDUD MENURUT AL-QURAN DAN SAINS

“Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina hendaklah kamu dera masing-masing dengan 100 rotan dan janganlah kamu berasa kasihan belas terhadap keduanya dalam melaksanakan perintah Allah jika kamu beriman kepada Allah dan pada hari kemudian.Hendaklah hadir ketika dijatuhkan hukumun terhadap mereka sekumpulan dikalangan orang-orang yang beriman” (An-Nur:2, al Quranul Karim)

PANDANGAN ULAMA TAFSIR

Hukuman keatas penzina lelaki dan perempuan yang merdeka, berakal dan yang masih bujang atau dara yang masih belum berkahwin adalah disebat dengan seratus sebatan setiap seorang. Hikmah memulakan hukuman keatas perempuan dalam kes zina dan memulakan hukuman keatas lelaki ketika kes mencuri adalah kerana kes zina selalunya terjadi disebabkan oleh golongan perempuan yang boleh mengaibkanya lebih daripada lelaki dan lebih memberi kesan keatasnya, manakala dalam kes mencuri pula selalunya berlaku keatas orang lelaki kerana mereka lebih berani dan lebih merbahaya daripada orang perempuan dalam melakukan perkara itu maka didahulukan orang lelaki daripada orang perempuan.

Pada zahir ayat ini menerangkan akan ketetapan hukuman keatas penzina –penzina iaitu 100 sebatan rotan tetapi telah ditetapkan di dalam Sunnah yang Qat’ie dan penzina yang belum berkahwin dan yang telah berkahwin. Adapun hukuman bagi penzina yang telah berkahwin ialah direjam dengan batu sehingga mati mengikut Sunnah secara lisan dan perbuatan. Telah diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim daripada Ibnu Mas’ud Bahawasanya Nabi Muhammad salallahualaihi wasalam telah bersabda:

“Tidak halal darah orang-orang Islam kecuali belarkunya salah satu daripada tiga perkara iaitu orang yang telah berkahwin berzina, orang yang membunuh dengan sengajacdan keluar daripada agamanya juga berpecah daripada jamaah orang-orang Islam”

Janganlah kamu berlembut dan berasa belas kasihan ketika hendak melakukan hukuman keatas penzina kerana ini adalah hukuman yang telah ditetapkan oleh Allah juga tidak boleh merosakkan hudud Allah yang telah ditetapkan dan sebagaimana sabda Nabi Muhammad SAW daripada apa yang telah diriwayatkan oleh Ahmad dan Ashab al-Kutub as-Sittah daripada Aisyah radhiAllahu anha:

“Demi Tuhan yang menciptakan diriku, walaupun sekiranya Fatimah bt Muhammad mencuri Sesungguhnya aku akan potong tanganya”

Maka dirikanlah hudud keatas orang-orang yang melakukan perbuatan zina dan pukullah mereka itu dengan pukulan yang menyakitkan untuk memberikan pengajaran keatas mereka jika kamu beriman dengan Allah SWT dan hari Akhirat.

Dan dirikanlah hudud secara terang-terangan dihadapan sekumpulan daripada orang-orang Islam tambahan balasan bagi orang yang berzina.Sesungguhnya penzina-penzina itu apabila disebat di hadapan orang ramai akan memberi kesan yang lebih untuk mencegah mereka daripada melakukan perbuatan itu lagi. Telah berkata Qatadah:

“Allah S.W.T telah memerintahkan sekumpulan daripada oraang-orang yang beriman untuk melakukan penyaksian ketika hukuman itu dijalankan adalah kerana untuk memberi peringatan, nasihat dan pengajaran”.

Kes-Kes zina ini disabitkan dengan salah satu daripada perkara berikut :

1- Iqrar atau pengakuan : Ini selalunya berlaku ketika pemerintahan Islam Keterangan atau penyaksian: Iaitu penyaksian 4 orang saksi lelaki yang merdeka, adil dan beragama Islam dan melihat dengan mata mereka sendiri. Ini sangat jarang berlaku dan tidak terhasil kecuali sedikit.

2- Mempunyai hubungan dengan perempuan yang tidak mempunyai suami yang boleh dikenali baginya.





Buat penzina yang belum berkahwin.mereka mempunyai antibody T4 Limfosit yang kuat dan masih bertenaga. Jika sekiranya seseorang penzina itu dihinggapi HIV selepas penzinaanya,T4 Limfositnya akan diserang oleh HIV Aids yang akan menyebabkan sel-sel T4 Limfositnya musnah sehingga menyebabkan mati dan akhirnya sel sum-sum tulangnya mengalami kelumpuhan dan fibrosis dan tidak lagi dapat lagi menghasilkan sel-sel T4 yang baru. Badan akan lemah dan Sindrom Kurang Daya Tahan Penyakit akan menyerang.

Pesakit jenis ini juga mempunyai kemungkinan untuk disembuhkan. Tetapi dengan syarat ia mesti didera dan badannya mesti mengalami kesakitan yang banyak bagi meransang penghasilanan sel-sel T4 yang baru serta mengelakkan sum-sum tulang daripada fibrosis.Cara terbaik adalah dengan menyebat diantara bawah tengkuk dan di atas pinggang di bahagian belakang dengan sebatan yang akan meransang penghasilan semula antibodi T4 yang baru dan pesakit tersebut boleh sembuh daripada AIDS selepas antibodi sel-sel T4 Limfositnya itu boleh menguasai HIV AIDS.

Jika sekiranya pesakit tersebut sudah berkahwin .apabila dihinggapi virus AIDS,sel-sel T4 mereka telah lemah berbanding dengan sel-sel T4 kepunyaan mereka yang belum berkahwin. Kelemahan ini berpunca daripada sum-sum tulang yang mengalami sedikit hakisan dan kurang menghasilkan antibodi kerana lebih banyak ditumpukan kearah menghasilakan benih-benih bagi tujuan menghasilkan sperma-sperma baru. Penzina jenis ini tidak akan dapat diselamatkan daripada virus HIV AIDS dan rejam sehingga mati adalah merupakan penyelesaian terbaik bagi mengelakkan jangkitan dan penyebaran penyakit di samping memberikan pengajaran yang menyebabkan orang lain takut untuk melakukan kesalahan yang sama.

Monday, June 21, 2010

larkin??

hari ni jam 12.50 aku semak kelayakan aku untuk sambung diploma..harapan nak kat jengka or dungun..tengok-tengok dapat kat larkin.johor..memamg aku terdiam la sekejap..then fikir niat nak belajar..aku pon..ok jelah..maybe ade hikmah di sebaliknya..hee..then da confirm ape semua.teros call abah..abah cakap ok lah..hee..then mintak pendapat pak unggal aku..dia kate uitm jahor mmg BM111 pnyer tmpat..ramai yg dekan..so.pergilah..aku pon ok la.maybe aku boleh dapat dekan.HAHAHA!insyaallah..aku call member2 aku yg stay kat johor..nisa,femau,lia,zul..ume kate larkin tu tgh2 bandar..ade shopping complex sume..haha..aku suke..tp blaja jgn lupe..hee..nk blik kL pon senang je..sbb betol2 dekat perhentian bas larkin..hee..pape pon..3.07.10 akug la johor..tk sabar..hee..



p/s:kawan2 yg berada di dungun..hepi2lah selalu.hahahha!!

Saturday, June 19, 2010

:)

19.06.201..hmm..aku tatawu ape yang aku rase disaat ini??aku berkata pada diriku..adakah patot??adakah tidak??aku bingung fikirkan tentang ini..ikot perasaan..jangan ambil peduli.. tp tk boleh..bak kata orang..nt lambat melepas??or mmg pon aku da melepas??dia membuat aku terfikir2..siapalah aku jika dibandingkan dgn dia??aku insan biasa..insan yg tk punya apa..hanya kata2 saja..aku hanya ade.satu jasad..satu nyawa.satu cinta..ingin aku luahkan..tp rasa malu..aku tidak tahu!!atau aku yg melebih2??buntu2!!aku hanya menyerahkan kepada ilahi..biarlah masa yg tentukan..aku rindu..aku cinta..siapa tahu??hanya ALLAH yg tahu..acap kali aku berbual2 dgnnya..aku rase seakan diriku ini terpaksa??tetapi dalam sehari aku tidak meluangkan masa bersamanya..aku rs hidupku ini membosankan..kata2nya dapat mnggembirakan hatiku..tapi apa kan daya?aku tidak mampu membuat dia ketawa..aku sering kali putus asa..aku sering kali ketandusan idea apabila cuba mndekatinya..mungkin aku tidak layak dgn dia??entahlah..acap kali aku mahu berbual dgn nya..aku terfikir..adakah dia suka??adakah dia benci??sesungguhnya aku memang perlukan dia...

aku menulis bukannya apa..aku menulis hanya untuk meluahkan apa yang terbuku di hati ini..aku tidak tahu kepada sesiapa harus aku meluahkan??aku meluahkan kepadaNYA..hanya dia yg mampu dgr rintihan hidupku..

BUNTUBUNTUBUNTU!!!!aku buntu sehingga apa yang aku luahkan jadi tnggang terbalik sehingga tidak boleh bangun balik..

20.06.10..semalam aku ade cakap gan abah aku..mintak izin nk gi melaka..jz lepak kat sane..aku cakap nak g naik bas..dia pon cakap..ok lah..trus call tok amid aku..nk tny dia ade kat umah tk..then hari ni pukul 10.dia cakap.ayie.jadik tk nk gi melaka..aku pon cakap..yup..then tetbe dia cakap..jomlah.abah pon nk g jugak..ade hal kerja..aku pon ok je..save sikit dwit aku.wahahah!!then aku sampai sane dlm kul 2..sampai2 trus semayang kat umah tok amid aku..then aku teros keluar..niat aku sebenarnya nk g melaka..nk g realeas tensionn..aku merayau2 satu melaka..hee..macam2 tempat aku g..aeon bandaraya,mahkota parade,dataran pahlawan,menara taming sari..hee..aku lepak sane sampai pukul 9mlm..lame an??habis kan dwit kat situ je..tape..asalkan aku tenang..tapekan??aku tk text sesape sampai pukul 8.20mlm..tu text nas..tny ramai ke main bola td..n text adek..tny PARAGUAY mng ke tak.adek cakap paraguay lead 1-0..seronoknya aku..haha..kat melaka.aku tenang.tk pk pasal ape2 pon..tp aku kekadang aku rs bosan sbb tk text dia sehari suntuk..tapi nk wat cmne..niat aku nk rilex..hee..so..pegang pada niat..aku gi mahkota parade..ade dia wat street dance..ramai jugak yg melihat n menontonnya..tp mcm biasa..orang2 cina yg minat ni sume..bising ya amat..then kat mp ade kdai buku mph..aku msok n aku terpandang buku "jadikan kesedihan sebagai pengalaman"..best gak buku tu..hee..lepas aku g mph 2.aku gi al-ikhsan..tgk kasot..sbb kasot aku da season..hee..ade yg murah..tp tk menarikk.hahah..aku nk tiempo..tp harga nye pon..paham2 la.haha..then aku keluar g dataran pahlawam..g makan kat nasi lemak antarabangsa(NLA)..tgk..asalnya nye..NLA ni kat kmpg baru..tp betapa majunya dia..sampai ke melaka da.hee..bolehla makan kat situ..ramai awekla siot..hahah!!hepi2..hee..afta dat..aku ingt nk g melaka river cruise..tp mcm mahal je..haha..tk jadik la..so aku habis kan mase aku kat situ2 elah..thenmalam.abah call..nk blik dah ke.aku pon cakap..yup.dye suh tggu..aku pon menanti dgn penoh setia..hahah..then g balik umah tok amid aku..nek midah aku cakap.."wah!!anak bujang ni..merayau sampai tk ingt nk balik..haha"aku pon tersenyum keseorangan..heee..then dalam kul 11 kiteorg berangkat pulang..dalam perjalanan..abah tnye aku.."ayie..kau g melaka ni sebenarnya.nk wat pe??"aku pon cakap.."release tension je.."then abah pon tny balikk.."release tension??sbb ape??""..aku pon terdiam..then bersuara balik.."tade pape la.."abah pon cakap.."ala kau..tk pernah nk merantau negeri org..ni tetbe je..biasela abah paham..perasaan anak muda.."aku pon..tersenyum tanpa berkata apa2.hee..aku cakap gan abah..ayie tido jap eh.penat la.hee.abah cakap..ala..bgn balik tyme smpai umah..haha.mmg betol kata dia..penat ya amat..hee..sampai disini jelah coretan aku..nk tgk brazil lawan ivory coast pulak..asslamualaikom..


p/s:penghijrahan sementara dapat menenagkan aku..alhamdullllah..

thanks to ABAH!!

aku nk ucapkan selamat hari bapa kepada kesemua bapa2 di malaysia ini..hee..especially kat ayahnda saya..thx abah!!cz abah da bersusah payah selama 19 tahun membesar kan ayie sejak ayie lahir di dunia ini..mmg perit tugas seorang ayah utk mendidik anaknya mnjadi seorang yg berguna..tp abah tk penah mengeluh!!thx a lot.n abah da mendidik ayie utk jadi org yg bergna..ayie takkan sia2kan titik peluh abah.jage ayie time ayie sakit..marah ayie time ayie keras kepala..n nasihat ayie time ayie down giler2..abah la yg terbaik.ayie nk mintak maaf dari hujung rambut sampai hujung kaki if selama 19 tahun ni ayie banyak buat hal...ayie bangga dapat ayah macam abah..n ayie tk dpt bg abah ape2 mcmmane abah dapat bg ayie segala keperluan/kehendak yg ayie nak.ape yg ayie yakin ayie boleh bg..ayie akn jd anak yg berguna dalam keluarga kita..bukan ayie je..along n angah pon kate mcm 2 jugak..kitaorang akan jaga abah n mak sampai akhir hayat..thx 4 everything..

ikhlas dari..
ayie..


p/s:kalau abah da baca ni..ampunkan lah dosa ayie sama ada ayie sngaja atau pun tidak..ayie tk dapat bayangkan kalau hidop ayie tak ada ayah mcm anak2 orang lain yg hidop tnp kasih sayang seorang ayah..

peh!!

hari ni aku tatawu kenapa rs tk BERMAYA??haha..semalam pas solat jumaat,ajak betik,STAIL baru(syamin) n alang g kwsp jap..diaorg pon ok je..then teman betik g bank islam..ntah wat pe ntah..hee..then tyme nk balik..kiteorg suwh betik belanja makan..kat wahid..jadik la..pastu bak kate org..rezeki datang bergolek.betik belanja dominos weh..hee..thx betik..nnt aku upload gmbr yer.hee..orang yg paling hepi alang la.punyer bersemangat dia..haha..tyme kami kat dominos..ade la 3 org gadis melayu.agak cunn.tp mcm poyo je..24/7 asyek speakng pn.then alang dgn selamber cakap.."speaking ape cer der"..ahah!!trus diaorg cakap bahasa ibunda..pandai lak cakap melayu an..hahah..then malam kiteorg main futsal kat npng kg.desa aman..penat weh..haha..da lme tk main..thx to nas,sb,alang,padli,bob,ayoi,matek,aku,saidi,ayoi,adek,fadil n fitri sbb beri kerjasama main futsal.hee..tyme balik mule dah wat hal..start dari ayoi..mulenyer nk HON anjing..pastu melarat kat nas,sb,betik,n alang..haha..smpat wat lagu lagi..hahah.syok weh!!yg tk tahan kat kolam pancing..ikan lari lah kot..sume usha lain macam je..huhu..then saidi tanpa disangka2 dia pergi sepak kon..hahahah!!mmg pelik dak ni..hee..dalam bnyk2 bunyi hon..sb puyer hon bunyi paling ayu..hahahahah!!mcm tadebnyi lar..hee..fadil terdiam tk kater ape2..sbb nnt org kutuk dia BABU!!ahah..mmg seronok doh!da smpai rumah aku pon ape lg..mulekan aktiviti harian..on9 la..hee.!smai kul 2.55..pastu off tgk game ENGLAND..!!serious memBOSANKAN!!terus aku terlelap..janji gan nas,,nk bgtawu full result..tp aku da tertdo..haha..bgn balik kul6..afta semayang suboh tdo bgn balik b4 zoho..amek kau.penat punyeer pasal..2 pon dapat msg dr eka..ahah..!!bgn trus g mandi then solat terus..ingt nk tdo balik.tp tk nk la..ade faktor3 yg menghalang.ahah!!k la..smpai disini saja coretan hidup saya..ahah!!gam gam!!assalmualaikom!!



p/s:hee

Wednesday, June 16, 2010

al-safa!!

hari ni ramai gak la yg lepak kat al-safa gan aku..nas,syamin,alang,bob,padli,tshBALABALA,haha!!aku dtg al-safa dgn niat nk tgk spain kecundang..yeah..like a dream come true my friendd!!spain kalah..of coz yg tak ceria syamin..sbb dye suppoter spain kot.ahah!!aku mcm terlebih lak..mnjerit tknk kalah je..smpai syamin tension.ahah!!rilex bro..psycho je.huu..aku gan padli dr start game smpai habis asyik ketawa tk berhenti2..alang pon tny..knpe kau gelak je..hahah!!kiterorg wat dunno..then start second half alang dok sebelah padli..n finally dia tawu y aku gan padli gelak je..sbb table blakang kiteorg cakap nk GABAN je..haha!!tu tapelah..keluar plak loghat kelantan dia..wa!!mmg tk ar..hahah!!alang pon cakap.now aku tawu sbb ape korang gelak..hahahah!!nxt tyme aku sokong spain pulak yer..tp paraguay n brazil tetap dihati..hahah!!!


p/s:min..sory ar td aku terlebih..aahah!!aku rase td dunia ni aku yg punyer..dr awal smpai hbs..aku kutok spain je tk henti2..haha..sape tk tension an..huhu..nnt aku sokong spain gak yer.hahah!!!

Monday, June 14, 2010

confuse!!

entahlah..macam-macam dugaan la der..haha...

Sunday, June 13, 2010

i dont want to miss a thing-just for you~♥

I could stay awake just to hear you breathing
Watch you smile while you are sleeping
Far away and dreaming
I could spend my life in this sweet surrender
I could stay lost in this moment forever
Well, every moment spent with you
Is a moment I treasure


I don't wanna close my eyes
I don't wanna fall asleep
'Cause I'd miss you, babe
And I don't wanna miss a thing
'Cause even when I dream of you
The sweetest dream will never do
I'd still miss you, babe
And I don't wanna miss a thing

Lying close to you
Feeling your heart beating
And I'm wondering what you're dreaming
Wondering if it's me you're seeing
Then I kiss your eyes and thank God we're together
And I just wanna stay with you
In this moment forever, forever and ever


I don't wanna close my eyes
I don't wanna fall asleep
'Cause I'd miss you, babe
And I don't wanna miss a thing
'Cause even when I dream of you
The sweetest dream will never do
I'd still miss you, babe
And I don't wanna miss a thing



I don't wanna miss one smile
I don't wanna miss one kiss
Well, I just wanna be with you
Right here with you, just like this
I just wanna hold you close
Feel your heart so close to mine
And stay here in this moment
For all the rest of time


Don't wanna close my eyes
Don't wanna fall asleep
'Cause I'd miss you, babe
And I don't wanna miss a thing
'Cause even when I dream of you
The sweetest dream will never do
'Cause I'd still miss you, babe
And I don't wanna miss a thing


I don't wanna close my eyes
I don't wanna fall asleep
'Cause I'd miss you, babe
And I don't wanna miss a thing
'Cause even when I dream of you
The sweetest dream will never do
I'd still miss you, babe
And I don't wanna miss a thing


Don't wanna close my eyes
Don't wanna fall asleep, yeah
I don't wanna miss a thing


p/s:hanya lirik lagu semata-mata.

Saturday, June 12, 2010

trimas doh!!

terima kasih kat famili aku la sebab tk luper burfday aku..ahah!!
1-abah
2-mak
3-along
4-angah..
thx..hee..



kepada kawan-kawan aku yg wish melalui hp..
1-athira
2-miza(ingt kan da luper..haha!!)
3-mihat
4-WAN NUR ATIKAH(lambat..ranking ke 4..hahah)
5-afifi
6-nisa..


kawan-kawan yg melalui fb..
1-nana azizi.
2-ecah
3-didy
4-bob(4 the first tyme dude)
5-fatinA(membe eka)
6-lyna razi
7-khairi
8-salwa
9-nur amiza yul
10-eka adnan
11-miera gangster.(huhu)
12-acap(membe padli)

kawan-kawan kat pdg..
1-ayoi je!

hahaah!!


aku ingt nak call korang..tp tk dpt kol sbb num maxis diregisterkan atas nama NASRULL FAIZZ..so..tk dpt la..hee..sory..kepada nama2 yg diatas..thx sbb sudi wish kat aku..hahah..aku mnghargainya..hee..



p:s/eka..eka hutang ayie 6 HELAI BAJU N 56 BUNGKUS KEREPEK DARI PD..hahah!!
:)

muhammad azri
:)
sory lambt post..hahah!!

Tuesday, June 8, 2010

just for you.

Di hati ini hanya Tuhan yang tahu
Di hati ini aku rindu padamu
Tulus sanubari menantikan hadirmu
Hanyalah kau gadis pilihanku



menunggu dgn penuh kesabaran..

p/s:tiada siapa dapat menggantikan dia di hati aku..
haha..jiwang2..

runsing.tak dapat diungkai melalui kata-kata..entahla..

Monday, June 7, 2010

bestKELAKAR :)

semalam aku telah tempuhi satu pengalam yg tk mungkin aku lupakan..hee.dlm pukul 10mlm syaminSAM ajak aku g cc..aku pon join ar sbb boring dok umah..tp tk lah boring mane..haha.then kiteorg wat match bola.hee..first game aku lawan dia.aku kalah..hahah..then second game aku ingt aku tewas gak.nasib baek mng..hahaha..so agregat 1-1 la..sam..biler nk rematch..hahah.then dlm pukul 12.15 kiteorg berangkat pulang..time nak naik moto..syamin check taya moto dia..peh!!bocor la siot..!!kiteorg pon ape lg..tolak suda..nsib baek stesen shell dkt je..then aku suwh syamin try pam..bole pulak.tp hati tk sdp pnyer psal telepon org tiub..yg tukang repair moto org tu la..name dye BOB!!kiteorg gelar dia BOB THE TIUBMAN!!hahaha..kate 20minit..tp janji melayu punyer pasal..dlm 40minit la dia smpai..haha..then kiteorg mcm budak PANDAI..tunggu je dye..hee..dlm kami dalam keasyikan menghayati angin malam di SHELL..tibe2 datang 4 org tnpa dikenali..3 orang naik yamaha LC,sorang honda EX5..aku gan sam ingt bob 2 datang bawak kawan dia..syamin siap tnye lg..hah..abg nk tukar tiub ek??tayar belakang ye..hahah...then brader 2 uhsa pelik..rupe2nyer polis da..mule2 aku tk caye gak..al maklum la..zaman sekarang polis tipu punyer..haha..then dyeorg tunjuk identiti card dyeorg..aku pon ok la..hee..dyeorg mintak ic kiteorg n kiteorg bg jelah..nnt tk bg lak.mcm2 hal lak jd..aku rase SHELL punyer org jugak yg kol..sbb mungkin dyeorg tgk aku gan syamin asyek lepak situ je.haha..mcm pnjenayah ke aku gan syamin??hahah!!mungkin kot..huhu...then dlm 5 minit..bob the tiubman pon smpai..polis 2 pon da tulis semua..dyeorg pon blah..huu..then dlm 30minit da siap pasang sume.dye tunjuk bnde tajam..dats y bocor tu..weyh!!kecik je kot bnde tajam 2..tp bole boco..haha..cuber korang teke brape bob the tiubman charge kiteorg..rm30 kot..haha..mahalmahal.then kiteorg semangat nk baya..tgk2 duit pulak cukop HABIS!!kiteorg ade rm25 je.hah..nsib baik bob the tiubman ok orgnyer..dia pon amek dgn sukerela..hahah..sory ar bob!!kiteorg baru balik cc ar tyme 2..hahaha...then aku smpai umah pukul 1.15..nasib baik semua org da tdo..lege ar aku msok umh.klau tk..siap ar..ayh aku bertazkirah sekejap..hahah...




p/s:hahah!!hari yg mngembirakan..sejak kebelakangan ni.aku hepi je..alhamdullilah..hee


:)
ayie

Sunday, June 6, 2010

tinta buat dia.

Tika aku kesepian,
Kau datang membawa kegembiraan,
Tika aku kedukaan,
Kau hadir mengubat jiwa,
Tika aku kegelisahan,
Kau di sisi memberi ketabahan.


Sahabat,
Jika aku lupakan Yang Esa,
Ajaklah aku mengingatiNya,
Jika aku gembira tak terkata,
Sedarkanlah aku dengan amaran-amaranNya,
Jika aku bersedih tanpa bicara,
Pintalah aku agar berserah kepadaNya.


Sahabat,
Kaulah hadiah Allah untukku,
Apa yang aku harapkan,
Adalah ukhuwah yang berkekalan,
Sehingga ke akhir hayat kita.

Ukhuwah fillah abadan abada.

penatBOSAN!!

hmm..hari ni mule balik dah aku ikot PAKYA catering..hee..kat damansara damai..mcm biase pegi umah dia kul 8steng..tp b4 dat..g umh bos aku(mihat) dlu..then kami menapak bersama2..ahah!!mihat ari ni pelik lain mcm doh..excited tetbe..hahah.then sampai je umah PAKYA trus wat keje.terlebih rajin kan.then mihat arini dpt memandu kenderaan paling laju didunia ni biler PAKYA suwh dia bawak van dia(pakya)..huhu..mihat pon ape lg..laju je ar..hahah..then mcm biase..aku lah pengiring sejati mihat..hee..2 trip lah dia bawk..balik dr catering pon dia..bgosbgos..hee..tyme aku tgh sebok2..ade awek la pulak an..hahah..ayu je..sopan wa katte lu.apa lg..aku cuci mata la.bak kata EKA..alang2 mnyelam minom air..haha..DANIA(bukan nama sebenar)..jgn mara ye!i always love u..hee..then dlm kul 3 pon awek 2 blah..aku pon..resah la..haha..resah??haha..tk lah..haha..then dlam 4steng..keje aku pon habes..then tyme 4 mengemas..ya ALLAH!!penat ya amat.yela.da lme retired then berkecimpung balik dlm bidang catering ni..mmg tk la an..haha..tp kami semua kerja dgn cemerlang ye.so..cepatlah berkemas..haha..tiba di rumah pkul 6..ku mndi2,solat asar trus g main bola..ade org 2 kate nk amek aku kat umah..hah..amek habes la mihat woi..hahah..aku jmpe kat pdg je..huhu..adek beradek jc biru harini..hee..then mcm biase.aku org pertama yg pergi meninggalkan pdg..huhu..aku ingt malam tk bosan la..rupa2nya tidak!!BOSAN NK MAM la ehhh!!tk tawu ape nk wat.serious buntu..nk ajak membe2 lpak..tk larat pulak..nk tdo..tk boleh lene plak..sbb aku rindu kat DANIA.hahah..da 2 hari berturut2 mlm aku penuh kebosanan.hahah..hmm..bosan44444444444444!!!!






ayie
:)
menulis di saat kebosanan!!
5-06-10

Saturday, June 5, 2010

muslim footballers.

-Omar Frederick Kanoute, Sevilla
- Zinedine Yazid Zidane, x-France
- Nicholas Anelka, Chelsea
- Robin Van Persie, Arsenal
- El Hadji Diouf, Bolton
- Salomon Kalou, Chelsea
- Nihat Kahveci, Villareal
- Diomansy Kamara, Fulham
- Samir Nasri, Marseille
- Zlatan Ibrahimovic, Inter Milan
- Hassan Salihamidzic, Juventus
-Vahid Hashemian (VfL Bochum)
- Franck Ribery (Bayern Munich)
- Patrick Vieira (Inter Milan)
- Mehdi Mahdavikia (Eintracht Frankfurt)

bosanBOSAN!!

bosan la dohhh!!!knpe hari ni sungguh bosan..haha..ajak eka keluar..dye g wedding..ajak syamin kuar.dye pon g wedding..wah!!time perkahwinan telah tibe..aku biler pulak nk kawen??hahah..lmbt lg weh..hee..ah!!bosan..nasib baik ade blog n fb..thx korang..aku syg korang sgt2..disaat aku kebosanan..korang sentiasa disisi ku..hahaha!!kenangan indah lah harini sb hidupku diselubungi kebosanan..
jgn biarakan diri anda disebulungi kebosanan..hahaah....



BOSAN..
ayieSUDA..
=.=

Friday, June 4, 2010

kenapakah?

rupawnya ustat ISMAIL KAMUS bekas tahanan ISA?aku baru tahu..hahah..tp kenapa dia dimasokkan di ISA??pernah terfikir ke tk kenapa??aku pon pelik..hmm..tawu2 jelah fahaman politik kat malaysia ni an..huu..ismail kamus ditahan di ISA??pelik2..sdgkan dia pensyarah UNIVERSITI ISLAM ANTARABANGSA..(UIA).hmm..tkkan la sbb dye msok PAS kot..nth la..haha..



lg satu salah seorang yg kuat al-akram..name dia aku lupe..pon ditahan ISA..tk tawu knp..al-akram haram kan..hee..tp yg aku dpt tawu..dia kne "mental torture" kat dalam..ape yang dia tk buat,ISA pksa dia mngaku..pelik kan??tulah ISA..so keterangan dia bukan atas kebenaran..tp atas keterpaksaan..hmm..itulah raeliti sebenarnya..hinggakan rumahnya di segambut berdekatan rumah member ayahnda aku..dah hancur mcm 2 je..sbb dia da tk ddk..tk boleh dok situ..tk tenteram katanya..sbb gerak-geri dia di perhatikan..hee..





inilah realiti sebenarnya..
politik di malaysia ini..
untuk duit,kekayaan,pangkat..
sanggup buat apa je..
hmm..
mungkin satu hari nnt kaum sendiri pon dijual nya..


kata2 ini tidak ada kene mengena dengan sesiapa pon mahu yang hidop,ataupon yg telah meninggal dunia..
assalamualaikom..!!
:)

:)

hari ni aku berborak dengan ayahnda tercinta aku..sedang kami berborak2..ayahnda aku masok pasal ustat ismail kamus yg mnjadi idola aku..hee..ayahnda aku cakap..dia pernah berborak2 gan ismail kamus time kat penamaan calon kat selayang..kalau tk silap aku ar..then ismail kamus cakap kat ayah aku..dia pergi perlis tok meminang seseorang bg pihak saudara dia..then ayah sebelah perempuan tu cakap..anak dia dr lepasan universiti..then dalam firasat rombongan lelaki..mesti hantaran dia mahal..rupanya2 tidak..ayah perempuan 2 nk jumpa bakal suami anak dia...mesti korang tertanya2..kenapa dia nk jmpe kan??


then dia da dpt jumpa lelaki..ayah perempuan tu ckp..aku tknk hantaran bnyk2..bwat ala kadar suda..then pakcik 2 cakap lg..tp aku nk kau pastikan yg anak perempuan aku selamat dari API NERAKA!!boleh kau pastikan..
then lelaki tu cakap..insyaallah..then pakcik tu pon cakap..ok..aku setuju dgn perkahwinan ni.hee..






aku cakap pasal ni sebab..zaman sekarang ni susah nk dpt org yg mcm ni..walaupun kaya ada beratus2 juta,senang cakap 7 keturunan pon tkkn habis dwit tu..duit tu tidak akan pastikan kita hidup selamat dunia dan akhirat..jikalau boleh..alhamdullilah.


p/s:bersyukur lah dgn apa yg kita ada sekarang ni..

:)
ayie

LAUNGAN ALLAHUAKBAR.

video

takbir.

hidup-hidup..hidup ISLAM..
hancur-hancur..hancur ISRAEl.
hancur-hancur..hancur AMERIKA..
jahanam-jahanam..jahanam YAHUDI..
halau-halau..halau ZIONIS..
hancur-hancur..hancur APCO..
apco umno..umno apco..

kata-kata ni yg paling aku ingat..



"jikalau UMNO tidak menentang APCO..UMNO akan ditentang habis-habisan.."

Thursday, June 3, 2010

al-azhar







INSYAALLAH

insyaallah.aku nk sambung belajar kat sini.aku pernah dengar seorang ustaz dari universiti ni cakap..dalam statistik..10 orang yang belajar kat universiti al-azhar..10 orang yang akn berjaya dgn cemerlang..aku harap aku akan berada dlm kelompok tu..n kalau kat uk..yg famous..oxford..kalau 10 org msok pon..bukan semuanya lulus..paling ramai pon 2 orang..


hanyalah kata2..bukan utk mnyombong diri atau pon melemahkan semangat.
kalau benda tu betoll.teroskan..dgn rahmat allah,berkat kedua ibubapa,nawaitu kita betoll..insyaalah kita akan berjaya..amin..

jalanjalan..

hahah..ari ni dr pg smpai ke ptg aku dok rumah je..then dlm kul 3..nas hntr msg kat aku.tny aku free ke tk..aku ingt kan knape..dye nk mntk tolng aku tunjukkan jalan ke masjid jamek kg.baru...maklumlah..kmpung sy disitu..hee..then aku pon ckp..then kitaorg da smpai masjid kg.baru..dye po kate..ok.jomlah blik.aku ckp ok..hee..time kat chow kit..dye kate..jom lah ronda2 kL..aku pon ape lg..ok je ar..hahah...betapa syok nyer aku..hahaha..2 je aku nk ckp..hee..pnjng lg sbnnye.tp kegembiraan 2.aku tknk share..hahah.GAMPANG!!






p/s:thx mihat..kau da hilangkan rasa kebosanan aku.haha

Wednesday, June 2, 2010

hee

.KADANG-KADANG ALLAH HILANGKAN MATAHARI,DIA DATANGKAN PETIR DAN KILAT, SEDANGKAN KITA TERCARI-CARI DI MANA MATAHARI,RUPA-RUPANYA DIA MEMBERI KITA PELANGI.MACAM JUGA HIDUP KITE,IA UMPAMA CUACA SEKEJAP MENDUNG,KELAM SEKEJAP CERAH DENGAN ADANYA MATAHARI,KADANG-KADANG MUNCULNYA PULA PELANGI TATKALA HARI MULA MENDUNG TAPI SAYANG SEKEJAP JE,TAK LAME LEPAS TU DIA HILANG LAGI.