Sunday, December 26, 2010

sekia lama sejak tahon 1979....

inilah barisan kita..
yang ikhlas berjuang..
siap sedia berkorban..
untk ibu pertiwi..
sebelum kita berjaya..
jangan harap kami pulang..
inilah sumpah pendekar kita..
menuju..medan bakti..
andai kata kami gugur semua..
taburlah bunga diatas pusara..
kami mohon doa..
MALAYSIA berjaya..
semboyan telah berbunyi..
menuju medan bakti..
MALAYSIA..MALAYSIA...


inilah lagu yang menaikkan semangat para-para pejuang MALAYSIA yang bertempur menentang musuh durjana..begitu jugak dengan skuad bolasepak MALAYSIA yang lebih bersemangat apabila lagu ini dilaungkan oleh penyokong2 setia MALAYSIA!!

semalam aku hari yg amat pwas hati bg aku n geng sebab SANG BELANG berjaya mematahkan sayap SANG GARUDA yg selama ini bangga dengan skuadnya..ala..harapkan IMPORT boleh la..mangkok!

semalam aku smpai stadium dlm kul 5 lebeh..dengan nas n padli..solat asar sume dlu baru masok stadium cari tmpt..masok2 da ramai..hadoiii...mistake kiteorang jugak sbb lmbt dtg..ade catering kan plak sebelom tuh..aku da agak da tmpt aku lepak tyme semis mesti da adeorg ddk...mmg betol sangkaan aku..tp semangat punyer pasal ddk ar ngadap gol..ahaha!!rmai gak ar para2 awek disitu..ahahaahah!!ade sorang makcik ni..aku gan alang bengang giler...belom ape2 hal..da berdiri sedangkan bola kat tgh2 pdg....hadoi..aku gan alang pon jerit ar..DUDUK la!!!!ahaha..teros tk bgn2 korang tawu..ngangangan..goal2 dtg tyme second half.nun jaoh disana..mmg aku tk dpt tgk ar sape yg scorer..then nas yg bgtawu sape yg score..tp yg terbaik malam tuh tk lain tk bukan...NORSHAHRUL IDLAN TALHAH...pengantin baru la katakan..ahahah!!mmg baik la skill dia..first class...but yg gol tuh pon ok lah..SAFEE n ASHAARI.baik2.n paling tk sangka2...MAHALI JASULI...pergh..ape kene gan mamat ni pon aku tatawu..tetbeje active semacam..ahaha!!crossing dia mcm alves bhai..hantaran dia kat SAFEE mmg baik..pastu dia try lak.dr tgh dia bwak..fyohh!!!n defend yg aku mula minat...MUSLIM N FADZLI SHAS..mmg baik doh!!!lagi2 MUSLIM..suruh defend2 dia alert..jgn tido..mmg sume kene marah...


psatu afta match tuh..tunggu nas tmpat biase..ade pkcik polis tuh..dia ckp.. "pakcik da lame tk tgk stadium negara kita ni tk penoh mcm ni..last pakcik tgk tyme 1979..tyme MALAYSIA lawan south korea..." aku dpt gmbrkan sbb abah penah citer..tyme muda2 dia g stadium..stadium tk penah lengang..msti rami je...n abah penah ckp..dulu JEPUN,KOREA,ENGLAND,THAILAND..bak kate sume la..GERUN dgn kita..mana tk nya.abah aku g tgk MALAYSIA lwan EnGLAND,dia ckp goalkeper ENGLAND patah jari save bola arwah MOKHTAR DAHARI...

aku harap sangat sukan bolasepak negara kita bole maju lagi..serius aku kate..sukan janganlah ada politik..kalau tk..mmg hancor..n kalau bole..biarlah COACH yg buat pilihan..sbb COACH tawu ape yg dilakukan..n tok para pemain yg sedia ada dan akan datang..main tok negara..dwit kemudian..syamin penah ckp..liga BPL dia amek dari negara2 yg 100 keatas..so aku harap sngt kita dpt hntr walaupun kelab2 bwahan..kalau dpt main tok manutd,liverpool,chelsea lg bagos kan..


ape2 pon...TAHNIAH MALAYSIA!!!!
ooooooooooooo...MAA..LAY..SIA!!!

p/s:aku ade ajak *********..tp dia ckp ade tiket lebih tk..aku pon..hampa la..sbb tade kot..haha.
pastu aku pk..kalau dia nk g naik ape doh..train da lajaoh dari dia..tuh aku kate gan dia..
tggu dia dpt lesen la..baru bole..if dia ade..lg meriah kot..ahaha!!

No comments:

Post a Comment