Friday, May 28, 2010

harapan..

alhamdullilah..Allah panjangkan umur aku utk aku mengupdatekan blog aku nih..hee..hari ni kat astro prima,ria,oasis,n @15 menyiarkan siaran serentak program realiti imam muda..td aku tgk la imam muda..mmg layak terpilih dorang ni sume..ade antare mereka yg guru tahfiz,guru kafa,penternak dan mcm2 lagi..suara mmg perfect..hee..aku terfikir2..knape yg pergi ke audition tok AF.tidak berani tok pergi audition for imam muda nih..??fikir2kan lah..program ni mngajar bakal2 imam muda tok menjadi seorang imam yg berjaya.mereka diberikan berbagai2 tugasan..antaranye memndikan,mengkafankan dan mengkebumikan jenazah dan mereka melakukan dgn sempurna..alhamdullilah..ade yg aku tgk mereka memandikan mayat yg ngeri..mksdnyer nyer yg accident..hilang kaki,tgn..perit bg seseorang tok memandikan mayat sebegitu tp mereka tabah..bgos..next assignment dyeorg kne mnyampaikan khutbah jumaat..hee..harapan aku nk tgk la brape rmai rkyt malaysia yg tgk imam muda nih..kalau lebih dr AF..alhamdullillah..ade kemajuan..hee..aku bukan nk berlagak sbb aku tgk..tp kan bagos ade kan rncangan yg sebigini rupa..??kita yg melihat dpt belajar ape yg kite naif tntng sesuatu itu..hee..dari kita mnghbskan beringgit2 duit kita undi sana-sini..membazir nmenye..kita undi dia..tp dia dpt semuanya..utk ape..!!bkn maksud sy tk boleh mngundi..tp jgn smpai TKSUB..aku harap2 ade lg rancangan mcm ni sbb bgos tok genarasi kita yg semakin lame semakin ditenggalami budaya barat..





SAKSIKAN IMAM MUDA DI ASTRO PRIMA,ASTRO OASIS,ASTRO RIA,dan @15..setiap hari JUMAAT jam 9.00-10.00 malam..




ayiesuda..
(:

No comments:

Post a Comment