Friday, May 28, 2010

untuk renungan bersama..

hari ni cm biase aku solat jumaat kat surau al-muhajirin..tp aku tk lepak kat ats.sbb da full..aku lepak kat bawah..sedang aku menanti tiba wktu solat.aku terpandang seorang brader..mcm dak bangladesh..tu tapela..sbb dye pon ISLAM..ape slhnye solat skali..tp yg mnyayat hati kaki dye seakan2 bengkok...aku terfikir mcm mane dye nk solat..aku tnggu dye solat sbb aku nk tawu sgt dye solat mcmne..then afta habis solat.aku tgu dye bgn..aku nk tgk dgn jelas..tp dye bgn melakukan solat sunat 2 rakaat..aku perhati dr awal sampai habis dye solat..mmg perit tok dye sembahyang..walaupon perit bg dia.tp sebagai hamba allah yg taat lagi setia..dye tk kenal ape itu perit..




sahabat..saya bercerita ini bukan apa.tidakkah kita malu dgn org sebigini..sbb keadaan dirinya yg kurang fizikal..tetap melakukan solat..alhamdullilah..ye sy mngaku sy bukan lah hamba allah yg alim.sbb itu sy malu dgn diri sy sndiri..fikir2kan lah..sbb alhamdullilah allah bg kita cukup semuanya..allah bg kita akal utk memikirkan.so renung2kan dan selamat beramal..


asslamualaikum..
ayieSUDA.. :)

No comments:

Post a Comment