Saturday, June 19, 2010

:)

19.06.201..hmm..aku tatawu ape yang aku rase disaat ini??aku berkata pada diriku..adakah patot??adakah tidak??aku bingung fikirkan tentang ini..ikot perasaan..jangan ambil peduli.. tp tk boleh..bak kata orang..nt lambat melepas??or mmg pon aku da melepas??dia membuat aku terfikir2..siapalah aku jika dibandingkan dgn dia??aku insan biasa..insan yg tk punya apa..hanya kata2 saja..aku hanya ade.satu jasad..satu nyawa.satu cinta..ingin aku luahkan..tp rasa malu..aku tidak tahu!!atau aku yg melebih2??buntu2!!aku hanya menyerahkan kepada ilahi..biarlah masa yg tentukan..aku rindu..aku cinta..siapa tahu??hanya ALLAH yg tahu..acap kali aku berbual2 dgnnya..aku rase seakan diriku ini terpaksa??tetapi dalam sehari aku tidak meluangkan masa bersamanya..aku rs hidupku ini membosankan..kata2nya dapat mnggembirakan hatiku..tapi apa kan daya?aku tidak mampu membuat dia ketawa..aku sering kali putus asa..aku sering kali ketandusan idea apabila cuba mndekatinya..mungkin aku tidak layak dgn dia??entahlah..acap kali aku mahu berbual dgn nya..aku terfikir..adakah dia suka??adakah dia benci??sesungguhnya aku memang perlukan dia...

aku menulis bukannya apa..aku menulis hanya untuk meluahkan apa yang terbuku di hati ini..aku tidak tahu kepada sesiapa harus aku meluahkan??aku meluahkan kepadaNYA..hanya dia yg mampu dgr rintihan hidupku..

BUNTUBUNTUBUNTU!!!!aku buntu sehingga apa yang aku luahkan jadi tnggang terbalik sehingga tidak boleh bangun balik..

20.06.10..semalam aku ade cakap gan abah aku..mintak izin nk gi melaka..jz lepak kat sane..aku cakap nak g naik bas..dia pon cakap..ok lah..trus call tok amid aku..nk tny dia ade kat umah tk..then hari ni pukul 10.dia cakap.ayie.jadik tk nk gi melaka..aku pon cakap..yup..then tetbe dia cakap..jomlah.abah pon nk g jugak..ade hal kerja..aku pon ok je..save sikit dwit aku.wahahah!!then aku sampai sane dlm kul 2..sampai2 trus semayang kat umah tok amid aku..then aku teros keluar..niat aku sebenarnya nk g melaka..nk g realeas tensionn..aku merayau2 satu melaka..hee..macam2 tempat aku g..aeon bandaraya,mahkota parade,dataran pahlawan,menara taming sari..hee..aku lepak sane sampai pukul 9mlm..lame an??habis kan dwit kat situ je..tape..asalkan aku tenang..tapekan??aku tk text sesape sampai pukul 8.20mlm..tu text nas..tny ramai ke main bola td..n text adek..tny PARAGUAY mng ke tak.adek cakap paraguay lead 1-0..seronoknya aku..haha..kat melaka.aku tenang.tk pk pasal ape2 pon..tp aku kekadang aku rs bosan sbb tk text dia sehari suntuk..tapi nk wat cmne..niat aku nk rilex..hee..so..pegang pada niat..aku gi mahkota parade..ade dia wat street dance..ramai jugak yg melihat n menontonnya..tp mcm biasa..orang2 cina yg minat ni sume..bising ya amat..then kat mp ade kdai buku mph..aku msok n aku terpandang buku "jadikan kesedihan sebagai pengalaman"..best gak buku tu..hee..lepas aku g mph 2.aku gi al-ikhsan..tgk kasot..sbb kasot aku da season..hee..ade yg murah..tp tk menarikk.hahah..aku nk tiempo..tp harga nye pon..paham2 la.haha..then aku keluar g dataran pahlawam..g makan kat nasi lemak antarabangsa(NLA)..tgk..asalnya nye..NLA ni kat kmpg baru..tp betapa majunya dia..sampai ke melaka da.hee..bolehla makan kat situ..ramai awekla siot..hahah!!hepi2..hee..afta dat..aku ingt nk g melaka river cruise..tp mcm mahal je..haha..tk jadik la..so aku habis kan mase aku kat situ2 elah..thenmalam.abah call..nk blik dah ke.aku pon cakap..yup.dye suh tggu..aku pon menanti dgn penoh setia..hahah..then g balik umah tok amid aku..nek midah aku cakap.."wah!!anak bujang ni..merayau sampai tk ingt nk balik..haha"aku pon tersenyum keseorangan..heee..then dalam kul 11 kiteorg berangkat pulang..dalam perjalanan..abah tnye aku.."ayie..kau g melaka ni sebenarnya.nk wat pe??"aku pon cakap.."release tension je.."then abah pon tny balikk.."release tension??sbb ape??""..aku pon terdiam..then bersuara balik.."tade pape la.."abah pon cakap.."ala kau..tk pernah nk merantau negeri org..ni tetbe je..biasela abah paham..perasaan anak muda.."aku pon..tersenyum tanpa berkata apa2.hee..aku cakap gan abah..ayie tido jap eh.penat la.hee.abah cakap..ala..bgn balik tyme smpai umah..haha.mmg betol kata dia..penat ya amat..hee..sampai disini jelah coretan aku..nk tgk brazil lawan ivory coast pulak..asslamualaikom..


p/s:penghijrahan sementara dapat menenagkan aku..alhamdullllah..

No comments:

Post a Comment